Leaderboard
728x15

ZŁOTE POLE

Large Rectangle
,, Przed nią rozciągało się pole rzepaku. Soczysta żółć kwiatów sprawiała wrażenie gorącej. Razem z zielenią trawy i błękitem nieba, po którym wiatr ganiał pulchne cumulusy, sprawiały, że wydawało się przerysowane, wyjęte z folderu reklamowego o przekłamanych barwach - zbyt smacznych, by były prawdziwe, lecz skutecznie pobudzających apetyt odbiorcy. Podeszła i pogładziła czuprynę rzepakowego pola, poczuła miękkość kwiatów i skierowała twarz do słońca. Zamknęła oczy. Wiatr smagał jej twarz, włosy wirowały, wplątywały się w okulary przeciwsłoneczne, które cały czas miała na nosie... Obiema rękami odgarnęła włosy, zdjęła z szyi apaszkę, a włosy związała wysoko w koński ogon. Uśmiechała się."


Niedawno poczułam się jak bohaterka książki Katarzyny Bondy ,, Tylko martwi nie kłamią". Specjalnie tego dnia wybrałam się na spotkanie żółtych kwiatów, ale zanim doszłam, zbyt wysoka temperatura ostudziła trochę mój zapał. Gdy jednak zobaczyłam to złote pole od razu wstąpiła we mnie energia. Zanurzyłam się w nim tak jakbym wpadła do słoja miodu. Czułam słodycz pyłku unoszącego się ku słońcu. Dobrze, że pszczółki były zajęte zbieraniem nektaru :) 


Rzepak przypomina mi o beztroskim dzieciństwie spędzonym w pędzie pomiędzy łąką a lasem, rzeką a jeziorem. Przypomina mi o pleceniu wianków ze stokrotek, tworzeniu bukietów z kaczeńców i przynoszeniu naręczy bzu do domu. Przypomina mi o wiośnie :)

Banner