Leaderboard
728x15

WIOSNA SIĘ NIECIERPLIWI

Large Rectangle
,,Przyglądam się zamglonej okolicy. Ponieważ północny wiatr nie jest już tak zimny, zgaduję, ze wiosna się niecierpliwi, że rośliny przejdą niebawem od śmierci do życia, że jakaś uparta energia nadyma się, faluje, przenika do żył istot żyjących. Źdźbła pożółkłej trawy stroszą się i wyciągają w stronę słońca. W każdej sekundzie po pobliskim zagajniku rozlegają się melodyjne pasaże, tryle, koloratury. Niebo wydaje się dobrze usposobione. Ulegam tej egzaltacji bez powodu."
Człowiek, który widział więcej Eric-Emannuel Schmitt


Gdy spojrzałam za okno dziś rano, stwierdziłam, że ja też zaczynam się niecierpliwić. Oczekuję wiosny radosnej i pełnej blasku. A zamiast widoku kolorowych kwiatów i ożywczej zieleni trawy znów muszę patrzyć na biel płatków śniegu otulających szare rośliny. Jeszcze w niedzielę spacerowaliśmy nad morzem w blasku oślepiającego słońca, a dziś musimy kryć się przed podmuchami lodowatego wiatru...


W taki dzień warto przypomnieć sobie opowieści Schmitta: ,, Moje życie z Mozartem", ,, Noc ognia" czy ,,Moje ewangelie". Radość, smutek, refleksje... tak jak za oknem, wszystko zmienia się jak w kalejdoskopie...
,,Byłem dumny, pijany z radości, wzruszony, bo właśnie narodziłem się na nowo. Narodziłem się nie dla świata, lecz dla samego siebie. Wdychałem wiosenne powietrze, które w niesłychany sposób wypełniało mi płuca. Krew łaskotała każdy kawałeczek mojej skóry."
Noc ognia Eric-Emmanuel Schmitt


Wszystkim życzę wspaniałych, wiosennych Świąt :)
Banner